Utveckla din värdverksamhet

Diskutera sätt att utöka din verksamhet, inklusive kalenderhantering, säsongsvariationer, efterlevnad och medvärdskap.

Forumtaggar

Konversationer

Murielle
@Emceee•Frankrike

Airbnbs avgifter

Välj en reaktion
Murielle
@Emceee•Frankrike

Airbnbs avgifter

Välj en reaktion
Tina
@Tina13965•USA

Hej Airbnb-communityn!

Jag äger ett fantastiskt boende för korttidsuthyrning i Seattle, Washington, med vackra möbler och köksartiklar. Jag har ett betyg på 4,9 stjärnor för den komfort och de bekvämligheter jag erbjuder gästerna. På grund av andra händelser i livet har jag beslutat att upphöra med korttidsuthyrning och vill sälja möblerna. Om du är en ny värd som vill inreda ditt Airbnb kan du få kvalitetsmöbler till ett bra pris.

Ta kontakt med mig.

Välj en reaktion
Florencia
@Florencia234•Buenos Aires, Argentina

Hej allihop!

Jag bor i Argentina och får betalt till ett konto i argentinska pesos. Där har jag aldrig haft några problem, förrän nu.

Jag fick en del av betalningen, men inte hela betalningen för en vistelse.

Välj en reaktion
Emiel
@Emiel1•Leeuwarden, The Netherlands

Gäller bokningen för mer än 28 nätter?

Välj en reaktion

Delta i samtalet

Ett forum där värdar över hela världen kan be om råd, dela tips och utveckla sin verksamhet på ett och samma ställe.

Mark
@Mark1322•Jewett, Texas

Jag försöker ta reda på hur Airbnb beräknar städningen. 14 Bra pris. Är allt detsamma för kortare vistelser jämfört med längre vistelser?

Välj en reaktion
Emiel
@Emiel1•Leeuwarden, The Netherlands

Du kan lägga till två städavgifter för ett boende, en för kortare vistelser (max två nätter) och en för längre vistelser.

Städavgiften måste också inkludera värdavgiften på 15,5 %.

Välj en reaktion
Lenaick
@Lénaïck•Frankrike

Hej! Jag är för närvarande privat värd och har nu ett SIRET-nummer. Jag vill uppdatera min profil och byta till att vara professionell värd. Jag har aktiverat funktionen i "Verktyg för professionella värdar". Ingenting händer, jag ser ingen meny för "Företagsinformation".

Hur ska jag göra? Tack för din hjälp.

Välj en reaktion
Ilhan
@IlhanGok•Cornimont, Frankrike

Hej allihop,

Jag söker hjälp från värdar som redan har stött på den här typen av situation, eftersom jag efter mer än en månad och cirka 15 kontaktpersoner på Airbnb fortfarande inte har kommit någon vart.

Före den här händelsen hade min annons 5/5 och jag hade bara 5-stjärniga omdömen.

Välj en reaktion