Community-kafé

Få kontakt med andra värdar, dela berättelser, ha trevliga samtal och fira bedrifter!

Forumtaggar

Konversationer

Utvalda

Bhumika
@Bhumika•Toronto, Kanada

Hej allihop!

Har du någonsin önskat att du hade ett forum där du kunde diskutera de unika situationer som uppstår när du är värd? Det är precis vad värdcirkeln är till för.

👉Gå till sidofältet i community-forumet, klicka på "Värdcirkel" och tryck på knappen "Gå med" för att få åtkomst. Om du inte klickar på "Gå med" kommer du inte att kunna se eller delta i konversationerna (eller så kan du också klicka här för att se värdcirkeln.)

Observera: Diskussioner från detta utrymme kommer inte att visas i sökmotorresultat på internet!

Kom och delta!

Mvh

Bhumika

Rob
@Robin4•Mount Barker, Australien

Detta är en konversation som jag tog upp här på CC för några år sedan. Jag hade nyligen kontakt med en framstående australisk underhållare som en del av Adelaide Festival of Arts, och det fick mig att tänka på det här gamla inlägget … Vem skulle du älska att vara värd för?

Om du fick chansen, vem på den här planeten skulle du helst vilja vara värd för … och varför?

Jag sätter igång genom att säga att min skulle vara Scott Neeson!

Scott emigrerade tillsammans med sina föräldrar från Skottland till Australien 1964 när han var 5 år gammal. De flyttade hit till södra Australien och bosatte sig i Adelaides förort Elizabeth, ca. 30 minuter från där jag bor.

Efter sitt misslyckade försök att gå i skolan började Scott arbeta inom Clifford Theatres filmverksamhet och levererade filmrullar till de olika Clifford-biograferna runt om i staden. Han steg i graderna inom filmindustrin här i Australien till den grad att han blev chef för Twentieth Century Fox distribution i Australien 1986. Han lockades till Twentieth Century Fox i USA och flyttade dit 1993 som vice VD för marknadsföring och blev så småningom VD för Twentieth Century Fox.

År 2003 blev han headhuntad för att bli VD för Sony Entertainment och mellan rollbytena tog han en semester i Phnom Penh i Kambodja.

Som en del av sina resor råkade han hamna på stadens soptipp och blev bestört över de hundratals barnen, så unga som 4 år, som letade efter vad som helst de kunde hitta för att hålla sina familjer vid liv.

Han lämnade Kambodja och tillträdde sin tjänst hos Sony, men hemsöktes ständigt av tankar på de barnen på den soptippen i Phnom Penh, så efter tre månader sålde han allt han ägde i Los Angeles, flyttade till Kambodja och grundade Cambodia Childrens Fund, som nu utbildar över 2 000 barn och tar hand om 20 000 familjer.

Vem gör sånt … tackar nej till den mäktigaste positionen inom den globala underhållningsbranschen och ägnar sig själv och sitt liv åt de mindre gynnade.

Scott är nu 67 år gammal och är sinnebilden av den människa jag skulle vilja ha varit, och om jag hade den möjligheten skulle jag gärna sitta ner en kväll eller två med Scott och ta reda på vad som har gjort honom till en så fantastisk människa!

Hälsningar......Rob

Till & Jutta
@Till•Stuttgart, Tyskland

En del av den senaste höstuppdateringen är kartorna där ni kan se era egna resor samt era vänners resor. Där kan ni också direkt se hur de gillade boendet och hur de betygsatte det:

Har ni redan tittat in och upptäckt något intressant?

Till Connections: https://www.airbnb.de/users/profile/connections-map

Cadian
@Cadinic•England, Storbritannien

2-rumslägenhet i @southampton. Massor av saker finns tillgängliga: 2 dubbelsängar, förstklassiga sängkläder, TV, köksutrustning, kastruller, tallrikar, stekpannor.

Välj en reaktion
Geraldo Rocha
@GeraldoRocha•Rio de Janeiro, Brasilien

När du nämnde kaffe fick du en allierad i mig.

Välj en reaktion
Bhumika
@Bhumika•Toronto, Kanada

Hej allihop!

Har du någonsin önskat att du hade ett forum där du kunde diskutera de unika situationer som uppstår när du är värd? Det är precis vad värdcirkeln är till för.

👉Gå till sidofältet i community-forumet, klicka på "Värdcirkel" och tryck på knappen "Gå med" för att få åtkomst. Om du inte klickar på "Gå med" kommer du inte att kunna se eller delta i konversationerna (eller så kan du också klicka här för att se värdcirkeln.)

Välj en reaktion
Dom
@MrNiceGuy•Hoboken, New Jersey

Jag är inne! 🙌🏼🫡❤️

Välj en reaktion
Laëtitia
@LétiziaS2025•Carcassonne, Frankrike

Vi uppmuntrar verkligen värdar att gå med i värdcirkeln och delta i den, vi lär oss mycket tillsammans.

Vi ser fram emot att utbyta erfarenheter 😉

Välj en reaktion

Delta i samtalet

Ett forum där värdar över hela världen kan be om råd, dela tips och utveckla sin verksamhet på ett och samma ställe.

Medlem

Hej allihop! Jag kom hit för att dela med mig av min senaste upplevelse som Airbnb-superhost sedan två år tillbaka. Jag hade en gäst för ungefär tre veckor sedan som översvämmade mitt boende under sin vistelse. Jag dokumenterade allt (med tids- och datumstämplar) och skickade det till Airbnb. Jag spenderade över 7 000 USD på att reparera boendet (med verifierade fakturor/kvitton) och Airbnb har inte gjort något åt mitt anspråk sedan den 24 september 2026. Mitt bolån är nu försenat, eftersom jag spenderade större delen av mina besparingar på att reparera boendet efter att gästen översvämmade det, och även efter att ha meddelat detta till två olika chefer har jag fortfarande inte fått någon uppföljning av mitt anspråk. Om du råkar ut för en skadesituation ska du INTE betala för att reparera skadorna direkt (om det är möjligt). Skaffa en kostnadsuppskattning, blockera dagarna och gör en fordran för skadorna och förlusten av möjlighet att använda boendet. Gör inte som jag, för nu riskerar jag att förlora mitt hus den här månaden på grund av att jag inte har pengar till bolånet. Och allt detta för att en gäst översvämmade mitt boende och Airbnb har inte gjort nåt för att kompensera mig för de pengar jag spenderade ELLER de dagar jag gick miste om under reparationerna. Jag kommer också att skriva om detta på mina sociala medieplattformar, så att människor är medvetna om att Airbnb erbjuder mycket lite eller inget skydd inom en verksamhet med hög risk för skador. Jag har tittat närmare på VRBO och kanske kommer att flytta min verksamhet till den plattformen, om jag kan komma på hur jag ska kunna behålla mitt boende, förstås.

Välj en reaktion
Domenico
@Domenico407•Saronno, Italien

God morgon! Jag heter Dome och har varit värd för en etta i Saronno i två år.

Jag är värd och har ett jobb som tar mycket av min tid.

Jag har godkänt direktbokningar från personer med bra omdömen på plattformen för att öka antalet vistelser.

Välj en reaktion
Ann Monika
@Ann_Monika0•Lombardiet, Italien

Hej , precis som jag också har! 😊

-kalender

-tillgänglighet

Välj en reaktion