Optimera din annons

Få råd om hur du konfigurerar din annons och ditt boende, inklusive foton, beskrivningar, bekvämligheter, underhåll och husregler.

Forumtaggar

Konversationer

Utvalda

Toby
@EdenStayz•Storbritannien

Jag heter Toby och kommer från Accra i Ghana

Jag är definitivt ute efter att förbättra mitt boende och få mer insikt från erfarna värdar.

Just nu är mitt största bekymmer att
maximera antalet bokningar och få mitt boende att sticka ut, samtidigt som jag ser till att gästerna får en smidig upplevelse.

Berätta gärna vad jag kan göra för att förbättra mitt boende.

Här är länken till annonsen: airbnb.com/h/edencourt

Darryl
@Darryl97•Santa Fe, New Mexico

Hej! Jag har varit värd i några år och har vanligtvis en hektisk säsong i Tucson när vädret blir svalare, men den här säsongen har fått en fruktansvärd start och jag får inga bokningar ÖVERHUVUDTAGET. Så jag tänkte att jag skulle dela min annons och be om feedback/idéer från communityn.

Länken till boendet finns här …

airbnb.com/h/tucson-adobe

Tack

Darryl

Luis Angel
@LuisAngel•Kanada

Hej! Kan du vara snäll och berätta hur jag kan begära en dedikerad Airbnb-kontohanterare som kan hjälpa till att hantera och ge support för mina boenden?

Välj en reaktion
Mark
@Mark6458•Montclair, New Jersey

Hej community!

Det här är verkligen en utmaning. Jag fortsätter att kontakta Superhost-supporten gällande det här problemet.

När jag söker efter den stad där mitt boende ligger visas lägenheten under den, och grannstaden visas.

Välj en reaktion
Sebastian
@Sebastian1837•Alicante, Spanien

Min lägenhet har turismlicens fram till 2027, men webbplatsen låter mig inte boka lägenheten för mindre än 10 dagar. Vad ska jag göra?

Välj en reaktion
Emilie
@Emilie01•London, Storbritannien

Hej ,

Har du kontrollerat i dina inställningar om det finns något angivet när det gäller kortaste tillåtna vistelser? Den här artikeln förklarar hur du 👉️ Anger det lägsta och högsta antalet nätter för ditt boende, vilket kan vara till hjälp.

Låt oss veta om detta hjälper dig att komma till botten med det, eller om du behöver fler råd!

Välj en reaktion
Frankie
@Frankie144•Los Angeles, Kalifornien

Hej. Kan någon snälla hjälpa mig? En gäst gav mig ett 1-stjärnigt omdöme. (Första omdömet som inte var 5-stjärnigt av 45 omdömen) I princip en hämnd för ett skadeståndsanspråk. Airbnb tog inte bort det....de avvisade det bara utan att ange någon anledning. Kan någon vänligen meddela mig vad jag ska göra åt detta? Jag skulle vilja att detta första 1-stjärniga omdöme tas bort. Tack!

Välj en reaktion
Roseli
@RoseliMazzarello•São Paulo, Brasilien

, för att Airbnb ska överväga att ta bort ett omdöme på grund av vedergällning är det viktigt att visa att det var en direkt reaktion på att gästen debiterades eller hölls ansvarig för skador.

Airbnbs support granskar fakta och händelsernas kronologi. Därför föreslår jag att du följer dessa steg:

1. Ordna händelserna kronologiskt och samla in de exakta datumen och tiderna för: gästens utcheckning; inlämnandet av begäran om ersättning för skador i AirCover/Lösningscentret; publiceringen av omdömet med 1 stjärna.

Välj en reaktion
Odile
@Odile007•Bordeaux, Frankrike

Du måste överklaga genom att betona begreppet "hämndrecension" (
retaliatory review) och genom att visa kronologin (begäran om ersättning gjord före hans recension). Detta är, a priori, det officiella skälet till annullering enligt reglerna.

Men om du får ett andra avslag blir det mer komplicerat …

Det är precis vad som händer mig: Det var supportmedarbetaren själv som sa åt mig att lämna in en begäran om ersättning. När jag förklarade för henne att jag föredrog att vänta till slutet av bedömningsperioden för att undvika ett hämndfullt omdöme försäkrade hon mig om att dessa bedömningar skulle tas bort.

Det har pågått i över en månad trots att jag har bett dem att lyssna på telefonsamtalet igen, vilket bevisar att jag bara följde supportens instruktioner. Jag är väldigt arg.

Välj en reaktion

Delta i samtalet

Ett forum där värdar över hela världen kan be om råd, dela tips och utveckla sin verksamhet på ett och samma ställe.

Daniëlle
@Danielle402•Nederländerna

God kväll,

Jag har precis fått en varning från Airbnb eftersom jag har fått ett 3-stjärnigt omdöme från en gäst. Och att jag kanske skulle ha angett osanningar i min annons.

Det vill jag genast reda ut.

Välj en reaktion
Natascha Und Christian
@Natascha_M•Biberwier, Österrike

Jag har också fått det med ett 4-stjärnigt omdöme – "se vad du kan förbättra" och det trots att 4 stjärnor betyder "mycket bra". Allt det här är automatiserat.

Välj en reaktion
Joëlle
@Joelle•Cannes, Frankrike

Hej @Danielle402

Jag håller med @Emilie1 och vill att du ska veta att värdar som får ett omdöme på 4*, alltså "mycket bra", får exakt samma automatiska e-postmeddelande. Också väldigt nedslående!

Om man någonsin skulle tvivla på det är det enda betyg som är acceptabelt för Airbnb ett betyg på 5*. Alla lägre betyg leder till denna varning.

Välj en reaktion
Guillaume
@Guillaume1214•Ottawa, Kanada

Hej allihop!

Jag hoppas att någon här har upplevt något liknande och kan ge några råd.

Jag köpte nyligen en stuga i augusti och skapade min Airbnb-annons strax efter att jag tagit över ägandet. Cirka fem dagar efter att annonsen publicerades fick jag ett meddelande om att mitt boende var på väg att tas bort eftersom det ansågs vara en dublettannons.

Välj en reaktion
Joëlle
@Joelle•Cannes, Frankrike

Hej @Guillaume1214
!
Jag kan föreställa mig din frustration! Jag har aldrig hört talas om en annons som har friats från att vara en dubblett, kunnat publiceras på nytt och sedan stängts av igen!!

Jag kommer att flagga några community-chefer för att se om de kan hjälpa till med din situation och åtminstone få den granskad på nytt av rätt team. @Bhumika @Quincy @Paula @Rebecca

Jag hoppas att detta blir löst snabbt, Guillaume🤞
Joëlle

Välj en reaktion
Toby
@EdenStayz•Storbritannien

Jag heter Toby och kommer från Accra i Ghana

Jag är definitivt ute efter att förbättra mitt boende och få mer insikt från erfarna värdar.

Just nu är mitt största bekymmer att
maximera antalet bokningar och få mitt boende att sticka ut, samtidigt som jag ser till att gästerna får en smidig upplevelse.

Berätta gärna vad jag kan göra för att förbättra mitt boende.

Välj en reaktion
Genichiro
@Genichiro0•Hashimoto, Japan

Trevligt att träffas.

Det kan vara bäst att inte publicera ditt wifi-lösenord eller en skärmdump av Netflix.

Välj en reaktion
Susan
@Susan6573•Storbritannien

Hej Toby

Det ser underbart ut, men det ser iscensatt och AI-genererat ut. Förlåt om jag har fel. Ett par saker: Varför tar folk inte foton med gardinerna öppna, så att det är fullt med ljus, och varför stänger de inte av TV:n?

Du beskrivs som 3 sovrum, 3,5 badrum, men i din beskrivning står det: 2 sovrum, 2,5 badrum, och du upprepar dig själv. Håll det kortare. Jag blev uttråkad ungefär halvvägs och slutade läsa.

Välj en reaktion