Airbnb-uppdateringar

Få de senaste Airbnb-nyheterna, produktuppdateringarna och policyändringarna som hjälper dig att driva din värdverksamhet.

Konversationer

Utvalda

Airbnb
Officiellt konto

Vår värd-community på nätet har precis blivit större. Från och med idag delar community-centret och värdklubbarna ett hem.* Nu kan du ställa frågor, få råd från andra värdar, få lokal insikt och hitta sätt att utöka din verksamhet på ett och samma ställe.

För en snabb genomgång av vad som är nytt kan du gå till menyn bredvid din profilbild och trycka på "Titta dig omkring". Sedan kan du utforska ett eller flera av dessa områden.

Community-forum: Detta offentliga forum är öppet för alla och leds av Airbnb. Privata forum: Dessa är grupper endast för medlemmar som är avsedda för specifika typer av värdar, ledda av Airbnb. Du kommer att läggas till i alla grupper som gäller för dig. Värdklubbar: Dessa är grupper endast för medlemmar som är värdar i samma stad eller region, ledda av frivilliga community-ledare. Du kommer att bli inbjuden att gå med i din lokala värdklubb där sådan finns. Airbnb-uppdateringar: De senaste Airbnb-nyheterna, produktuppdateringar och policyändringar.

När du har haft chansen att upptäcka vad som är nytt kan du berätta vad du tycker – eller ställa en fråga – i kommentarerna.

*Om du var aktiv i det gamla community-centret har du fortfarande tillgång till de senaste konversationerna.

Airbnb
Officiellt konto

Airbnb har presenterat nya verktyg som hjälper dig att prissätta dynamiskt, öka dina intäkter och hantera flera boenden. Dessutom kan du nu enkelt skapa interaktiva 3D-planlösningar för att låta gäster utforska ditt boende innan de bokar.

Dynamisk prissättning: Vi rekommenderar ett prisintervall som hjälper dig att tjäna mer när efterfrågan är hög och att hålla dig bokad när den inte är det. Dina priser justeras automatiskt varje dag, och du kan kolla hur konkurrenskraftiga de är jämfört med liknande boenden och göra ändringar när som helst. Insikter om intäkter: Din intäktskontrollpanel använder nu AI för att sammanfatta dina resultat och visa om du är på rätt väg. Den jämför till exempel dina förväntade intäkter med liknande boenden i närheten. Vi analyserar lokala data för att lyfta fram vad som påverkar dina intäkter och föreslå åtgärder som du kan vidta direkt i kontrollpanelen, till exempel att aktivera Boka direkt eller lägga till bekvämligheter som saknas. 3D-planlösningar: Skanna ditt boende med en kompatibel Apple iPhone Pro eller iPad för att lägga till en interaktiv 3D-planlösning som ger gästerna en bättre känsla för boendet.* Verktyget innehåller tips för att göra en skanning och skapar planlösningen åt dig, med grundläggande bekvämligheter som upptäcks automatiskt.

Få information om alla nya verktyg och titta på ett videoklipp här: Nya uppdateringar för värdar | Airbnb

*Detta är kompatibelt med Apple iPhone 12 Pro eller senare och iPads med en LiDAR-kamera. Du måste tillåta Airbnb-appen att komma åt din kamera.

Tillgången till erbjudanden och användarupplevelsen kan variera beroende på plats, tidpunkt och behörighet.

Airbnb
Officiellt konto

Vår värd-community på nätet har precis blivit större. Från och med idag delar community-centret och värdklubbarna ett hem.* Nu kan du ställa frågor, få råd från andra värdar, få lokal insikt och hitta sätt att utöka din verksamhet på ett och samma ställe.

För en snabb genomgång av vad som är nytt kan du gå till menyn bredvid din profilbild och trycka på "Titta dig omkring". Sedan kan du utforska ett eller flera av dessa områden.

• Community-forum: Detta offentliga forum är öppet för alla och leds av Airbnb.

• Privata forum: Dessa är grupper endast för medlemmar som är avsedda för specifika typer av värdar, ledda av Airbnb. Du kommer att läggas till i alla grupper som gäller för dig.

• Värdklubbar: Dessa är grupper endast för medlemmar som är värdar i samma stad eller region, ledda av frivilliga community-ledare. Du kommer att bli inbjuden att gå med i din lokala värdklubb där sådan finns.

• Airbnb-uppdateringar: De senaste Airbnb-nyheterna, produktuppdateringar och policyändringar.

Välj en reaktion
Dom
@MrNiceGuy•Hoboken, New Jersey

Jag ser inga värdar för tjänster och upplevelser än? När de kommer, hur kommer vi att se dem? Ytterligare flikar i communityforumet? Jag försöker introducera lokalinvånare för vår värdklubb. Tack! Dom. – Värdklubben NJ Homes

Välj en reaktion
Airbnb
Officiellt konto

Hej allihop!

Som ni vet flyttar vi till ett helt nytt community-center, som lanseras den 6 oktober.

Från och med nästa vecka kan du märka av vissa tekniska problem när vi förbereder oss för övergången – till exempel längre laddningstider eller funktioner som beter sig oförutsägbart. Detta är att vänta medan vi förbereder allt bakom kulisserna.

Välj en reaktion
Medlem

Tack för informationen, Bhumika – det är uppskattat med förvarning om problem, det brukar alltid dyka upp några överraskningar vid migreringar. En begäran: Se till att gamla trådlänkar fortsätter att fungera efter flytten. Det skulle vara riktigt synd att förlora år av värdråd på grund av trasiga webbadresser. Jag ser fram emot att se det nya Community-centret den 6:e.

Välj en reaktion
Dom
@MrNiceGuy•Hoboken, New Jersey

För att snabbt stoppa hicka kan du prova enkla huskurer som att hålla andan eller dricka kallt vatten för att stimulera vagusnerven och hjälpa till att återställa mellangärdet, enligt Cleveland Clinic.

Med det sagt, ta alla ett glas vatten, ta ett djupt andetag och gör er redo för ett nytt och förbättrat Community Center! Jag är så glad!

Dags att få kontakt med våra värdar för tjänster och upplevelser! Vi måste alla lägga till dem i våra listor över värdbekvämligheter. 😉

Välj en reaktion
Airbnb
Officiellt konto

Airbnb har presenterat nya verktyg som hjälper dig att prissätta dynamiskt, öka dina intäkter och hantera flera boenden. Dessutom kan du nu enkelt skapa interaktiva 3D-planlösningar för att låta gäster utforska ditt boende innan de bokar.

• Dynamisk prissättning: Vi rekommenderar ett prisintervall som hjälper dig att tjäna mer när efterfrågan är hög och att hålla dig bokad när den inte är det. Dina priser justeras automatiskt varje dag, och du kan kolla hur konkurrenskraftiga de är jämfört med liknande boenden och göra ändringar när som helst.
  • Insikter om intäkter: Din intäktskontrollpanel använder nu AI för att sammanfatta dina resultat och visa om du är på rätt väg. Den jämför till exempel dina förväntade intäkter med liknande boenden i närheten. Vi analyserar lokala data för att lyfta fram vad som påverkar dina intäkter och föreslå åtgärder som du kan vidta direkt i kontrollpanelen, till exempel att aktivera Boka direkt eller lägga till bekvämligheter som saknas.
  • 3D-planlösningar: Skanna ditt boende med en kompatibel Apple iPhone Pro eller iPad för att lägga till en interaktiv 3D-planlösning som ger gästerna en bättre känsla för boendet.* Verktyget innehåller tips för att göra en skanning och skapar planlösningen åt dig, med grundläggande bekvämligheter som upptäcks automatiskt.

Få information om alla nya verktyg och titta på ett videoklipp här: Nya uppdateringar för värdar | Airbnb

Välj en reaktion
Home Again Property Management
@Home_Again_Property_Management0•Toronto, Kanada

Dynamisk prissättning är verkligen användbart, men bara med skyddsåtgärder. Jag driver flera boenden för korttidsuthyrning i Toronto, och här är min åsikt:

- Ange ditt lägsta pris utifrån dina faktiska kostnader, inte verktygets föreslagna minimipris. Städning, sängkläder, arbete i samband med gästomsättning och Torontos kommunala boendeskatt på 6 % dras alla av från din utbetalning, och verktyget känner inte till din kostnadsstruktur.

- Lita inte blint på det föreslagna intervallet när det gäller tidpunkten. Dessa verktyg tenderar att prissätta mellansäsonger för lågt och missa lokala efterfrågetoppar som TIFF och konferensveckor. Jag jämför det föreslagna prisintervallet med 3–5 jämförbara boenden varje vecka och åsidosätter det regelbundet.

Välj en reaktion
Medlem

3D-planlösningarna sticker ut för mig. Foton gör inte alltid planlösningen tydlig, så att kunna utforska den innan bokning kan hjälpa gäster att avgöra om ett boende passar deras behov.

Välj en reaktion
Airbnb
Officiellt konto

Airbnb började med två värdar som behövde hjälp med att betala hyran för sin lägenhet. Nästan 20 år senare förlitar sig miljontals värdar på Airbnb för att hjälpa till att täcka deras hyra eller bostadslån.

Idag är vi glada att kunna presentera Airbnb Housing Accelerator, vårt hittills mest betydande åtagande för att bidra till att lösa bostadsbristen.

Genom Airbnb Housing Accelerator kommer vi att investera 250 miljoner USD inledningsvis för att hjälpa till att frigöra mer än 5 miljarder USD för prisvärda bostäder och bostäder för personer med olika inkomster. Airbnb kommer också att stödja reformer av bostadspolitiken och ge 5 miljoner USD till innovatörer som gör det enklare, snabbare och billigare att bygga bostäder.

"Austin är mitt hem. Jag har bott här i 13 år", säger Ivan Woodson, en Airbnb-community-ledare. "Jag har alltid älskat att vara värd, men att vara med på dagens evenemang gjorde mig ännu stoltare över att vara Airbnb-värd, eftersom det här är ett företag som investerar i att göra mitt lokalsamhälle till en ännu bättre plats att bo på."

Airbnb Housing Accelerator lanseras i USA med ambitionen att expandera runt om i världen. Besök
airbnb.com/housingaccelerator för att läsa mer och dela med dig av dina tankar om boende i ditt lokalsamhälle i kommentarerna nedan.

Välj en reaktion
Venkat
@Bhargav•Indien

Wow, vilken skjuts framåt för värd-communityn …

Bra ställe att vara på som värd, uppskattar det!

Hoppas att initiativet snart når Indien, som är den mest befolkade och växande platsen för Airbnb.

Välj en reaktion
Clara/CB
@ClaraCB116•Pensacola, Florida

Detta är ett av de mest spännande Airbnb-meddelandena jag har sett på mycket länge. ❤️

Efter år av engagemang i mitt lokalsamhälle, av att bygga relationer genom värdskap och särskilt av att arbeta tillsammans med Habitat for Humanity har en övertygelse bara blivit starkare för mig:

Alla människor förtjänar ett ställe de kan kalla sitt HEM.

Välj en reaktion

Delta i samtalet

Ett forum där värdar över hela världen kan be om råd, dela tips och utveckla sin verksamhet på ett och samma ställe.

Airbnb
Officiellt konto

Samhällscentret flyttar till ett nytt hem den 6 oktober. Vi samlar de globala forumen och de lokala värdklubbarna på ett ställe.

Det blir en större community, med en bättre onlineupplevelse. Du kommer att kunna få kontakt med ännu fler värdar, vilket gör det lättare att hitta det stöd du behöver för att utöka din verksamhet.

Vad du kan förvänta dig

• Du får en e-postinbjudan med en länk för att utforska det helt nya community-centret när flytten är klar.

• De globala forumen kommer att bli ett enda communityforum.

• Diskussionerna kommer att översättas till 64 språk så att alla kan delta.

Välj en reaktion
Dilshan
@Dilshan5•Galle, Sri Lanka

En fantastisk sak!😊

Välj en reaktion
Aim
@Aim2481•Worcester, Storbritannien

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med hur mitt boende ska vara synligt, tack.

Välj en reaktion
Airbnb
Officiellt konto

De olympiska spelen LA28 kommer till Los Angeles i juli 2028, och biljetter säljs redan till evenemang i hela området. Som global olympisk och paralympisk partner kommer Airbnb att hjälpa människor att hitta boenden – och gäster kommer att kunna boka direkt från webbplatsen för spelen i Los Angeles 2028.

Granska och uppdatera din tillgänglighet nu, eftersom vissa gäster bokar sina resor i god tid. Gå då med i din lokala värdklubb.

Välj en reaktion
Geoff
@GeoffGedge1•Hepburn Springs, Australien

Det kommer att bli ett sådant episkt evenemang.

Välj en reaktion
Airbnb
Officiellt konto

Idag hyllar vi en grupp värdar som tillför något speciellt till community-centret: generositet, insikt och en förmåga att få andra att känna sig som hemma.

En stor applåd för:

👏

Välj en reaktion
Debora
@deboralanini•Rom, Italien

Grattis till er alla. Era bidrag är till stor hjälp.

Välj en reaktion
Bree
@Bree•Sunshine Coast, Australien

Bra jobbat! 💃🏼

Välj en reaktion