Erbjud fantastisk gästfrihet

Dela med dig av bästa praxis för enastående gästfrihet, inklusive meddelanden, gästupplevelse och omdömen.

Forumtaggar

Konversationer

Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrike

Hej allihop 👋

Jag har en känsla av att ett boende som är rent, väl beläget och överensstämmer med annonsen numera nästan har blivit det minsta man kan förvänta sig.

Det som verkligen gör skillnad verkar allt oftare ligga någon annanstans:

kommunikation, förutseende, lyhördhet, uppmärksamhet gentemot gästen och hur man hanterar oförutsedda händelser.

Välj en reaktion
Tuija
@Tuija2•Finland

ii

Välj en reaktion
Geraldo Rocha
@GeraldoRocha•Rio de Janeiro, Brasilien

I Brasilien har det blivit populärt att försöka få tidig incheckning och sen utcheckning. Om du inte tillåter det blir det en anledning till ett betyg på 3.

Välj en reaktion
Ryan
@Ryan4504•San Diego, Kalifornien

Jag har en hyresgäst som drar en laddningskabel för elbil genom köksfönstret för att ladda sin Tesla. Hur reglerar jag detta?

Välj en reaktion
Valerion Apartments And Hospitality
@Nik1998•Albanien

Hej allihop! 👋

Jag är en ny värd från Tirana i Albanien och vill gärna komma i kontakt med mer erfarna värdar och få lite ärlig feedback.

Jag började som värd för ungefär 45 dagar sedan och förvaltar för närvarande flera lägenheter som ligger nära Tiranas internationella flygplats. Lägenheterna är främst avsedda för kortare vistelser, flygplatsresenärer, par, familjer och gäster som besöker Albanien.

Välj en reaktion
Julio
@juliocramirez•Mexico City, Mexiko

Det finns gäster som har bokat hos mig och som av någon anledning utanför min kontroll inte kommer fram eller inte checkar in i boendet. Problemet är att de skriver omdömen med ont uppsåt och frustration. Jag tycker att om de inte använder boendet ska de inte skriva omdömen eftersom de skadar värdarna.

Välj en reaktion
Juan Barros
@Juanbarros•Medellín, Colombia

Hej ! I så fall kan du med motivering be Airbnb, via kundtjänsten, att ta bort det omdömet eftersom det inte uppfyller kraven i reglerna.

Vänliga hälsningar,

Juan

Välj en reaktion

Delta i samtalet

Ett forum där värdar över hela världen kan be om råd, dela tips och utveckla sin verksamhet på ett och samma ställe.

Alexis
@Alexandre308•Montpellier, Frankrike

Hej alla i communityn!

Jag har varit Superhost sedan 2013 och befinner mig nu i en absurd situation med kundtjänsten.

Fakta: Efter att en gäst (Véronique) checkade ut i förtid onsdagen den 30 september (för 3 ej utnyttjade nätter) utfärdade supporten en återbetalning på 300 €.

Välj en reaktion
Helen
@Helsi247•Bristol, Storbritannien

Godkände du att gästen kunde åka hem tidigare genom att ändra sina datum så att hen hade rätt till återbetalning utanför din avbokningspolicy?

Om så är fallet har du rätt i att datumen borde ha öppnats.

Varför bestämde sig gästen för att lämna boendet i förtid?

Välj en reaktion
Rosa María
@Rosa_MarIA2601•Spanien

God morgon! Jag dolde min annons tillfälligt, men nu när jag har aktiverat den igen kan jag inte se bokningshistoriken. Under avsnittet IDAG visas inte längre alternativet ALLA MINA BOKNINGAR. Hur kan jag lösa det här problemet?

Med vänliga hälsningar

Välj en reaktion
Federico
@Federico1439•Rom, Italien

Jag är en erfaren medvärd med en gedigen bakgrund inom mottagandehantering och gästvård. Jag erbjuder mig att hjälpa dig med den operativa förvaltningen av dina lägenheter, särskilt med följande:

• Incheckning på plats och välkomnande: välkomnande, överlämnande av nycklar och detaljerad genomgång av boendet och området

• Utcheckning och inspektion: Hantering av utcheckningar, kontroll av fastighetens skick och innehåll före städning.

• Flexibilitet och tillgänglighet: Hantering av gästers förseningar och stöd vid eventuella nödsituationer under vistelsen.

• Kommunikation med städteamet: snabb samordning för att säkerställa att boendet alltid är oklanderligt mellan gästerna.

Jag arbetar i Rom (helst centrala Rom)

Välj en reaktion