God eftermiddag allihop! Det här är min första erfarenhet som värd. Jag skulle vara tacksam för alla rekommendationer, idéer, förslag och tips ni kan ge mig.
Ny som värd
Börja din resa med tips och vägledning för dina första bokningar och gäster.
Konversationer
Utvalda
Hej allihop!
Jag heter Laëtitia och har varit Airbnb Superhost i 14 år i år. 😃 Vi välkomnar gäster till vårt hem, som en familj, i en by i sydvästra Frankrike. 🇫🇷🍇🌞🏡🏰
Jag brinner för konst och resor, men också för gastronomi och fotboll. Ja, ja! ⚽️ Heja, Les Verts! 💚💚💚
I fem år har jag ägnat min fritid åt att leda Airbnb-värdcommunityn i min region i sydväst, där jag är community-ledare, på frivillig basis.
Om du ännu inte har haft möjlighet att delta i någon av värdträffarna i ditt lokalsamhälle uppmuntrar jag dig att göra det. Det är en underbar upplevelse av att dela med sig och ett bra sätt att lära känna andra värdar i ditt område. (Användbar information finns publicerad på klubbsidorna)
När det är möjligt delar jag några rekommendationer här, baserade på min erfarenhet och mina intressen.
Jag ser fram emot att lära mig lite mer om dig och att fortsätta att stödja varandra.
Nu är det er tur. Berätta för oss:
Vilka är ni?
Var är ni värdar? 🇫🇷🇧🇷🇮🇹
Vilka är dina favoritämnen?
Hur kan vi hjälpa dig?
Vi ses snart 😃
PS: Jag delar lite av min konst med dig 🎨
Hej allihop! Det är toppen att vara tillbaka här och att ha ett nytt utrymme där vi alla kan umgås med varandra :-)
Hälsningar till alla från Rom :-D
Hej!
Jag förvaltar ett boende i Reims och letar för närvarande efter en pålitlig person som kan utföra städtjänster.
Vem kan hjälpa mig med detta sökande?
Hej! Är det någon i Armenien?
Hej! Jag är ny här. Jag har precis publicerat min annons och undrar hur man gör för att kunna ta betalt och lägga till städavgifterna som ibland debiteras på Airbnb. Görs det separat? Eller ska det ingå i den ursprungliga kostnaden som man anger som pris? Jag är mycket tacksam för er vägledning!
Du kan lägga till städavgifter, husdjursavgifter och avgifter för extra gäster på Airbnb där du anger ditt pris, din tillgänglighet och så vidare.
Hej Caterina 💞Trevligt att du berättade om något som bekymrar dig. Själv har jag lagt till en städavgift på 60 euro, extra boende för gäster efter 2 personer 24 euro, hundar är välkomna för 25 euro, max 2 hundar. Det här har åtminstone fungerat för mig eftersom mitt hus är ganska stort. Jag anser också att man verkligen kan ta ut en extra avgift för städningen. Jag jämför det med om jag skulle anlita en städare. Då skulle jag kanske inte få det till det pris som anges i annonsen om en utomstående skulle utföra samma arbete. För mig har det åtminstone fungerat, och jag tror inte att det har påverkat bokningarna. Jag är värd i Finland, det var härligt att höra om din situation💞Allt gott och lägg till städavgiften🤗Med vänliga hälsningar, Tuija
Delta i samtalet
Ett forum där värdar över hela världen kan be om råd, dela tips och utveckla sin verksamhet på ett och samma ställe.
Hej, jag är ny på Airbnb.
Jag såg nyligen ett inlägg om ändringar gällande barn under 12 år och hur det anges.. Kan någon hjälpa mig att hitta inlägget? Tack..
Kan det vara den här du letar efter?!
Hej! Jag driver två Airbnb-boenden i Angus i Skottland. Jag söker hjälp med en del städning som jag inte kan göra själv. Kan någon rekommendera lokala städare eller kanske en medvärd där vi kan hjälpa varandra med städning? Tack, Rhona