Airbnbs officiella forum för värdar

Be om råd, dela tips och fira bedrifter på ett och samma ställe.

Tråd

1 svar

Fortsättning på tråden från inlägget av Toby
Susan
@Susan6573•Storbritannien

Hej Toby

Det ser underbart ut, men det ser iscensatt och AI-genererat ut. Förlåt om jag har fel. Ett par saker: Varför tar folk inte foton med gardinerna öppna, så att det är fullt med ljus, och varför stänger de inte av TV:n?

Du beskrivs som 3 sovrum, 3,5 badrum, men i din beskrivning står det: 2 sovrum, 2,5 badrum, och du upprepar dig själv. Håll det kortare. Jag blev uttråkad ungefär halvvägs och slutade läsa.

Och en stor irriterande sak – sluta med emojierna, de är barnsliga och gör det svårt att läsa.

Jag skulle skriva om din beskrivning, ta bort upprepningarna, lyx/komfort/elegant, och rätta till motsägelsen gällande sovrummen, eftersom det står 2 sovrum men sedan står det 3 separata sovrum.

Välkommen till Eden Court Apartments, en modern, fullt möblerad lägenhet med 2 sovrum och 2,5 badrum på Nmai-Adjiriganor Road i East Legon, Accra.

Det är ett bekvämt hem utanför hemmet, perfekt för familjer, affärsresenärer och gäster som besöker Accra.

Lägenheten har:

• Vardagsrum och matplats i öppen planlösning med luftkonditionering
  • Smart-TV med underhållningsappar
  • Fullt utrustat modernt kök med vitvaror, kokkärl och porslin
  • Gratis kaffe och basvaror till frukost
  • Två bekväma sovrum med queensize-sängar, luftkonditionering, smart-TV-apparater och rena sängkläder
  • Två kompletta badrum plus en praktisk gästtoalett
  • Gratis parkering
  • Tillgång till tvättlina på bakgården

För att göra din vistelse i Accra enklare erbjuder vi även: Hämtning från flygplatsen och privata stadsrundturer

Observera: En inledande ersättning för allmännyttiga tjänster ingår i din vistelse och täcker el, vatten, gas och bränsle till generatorn. Det kan tillkomma en extra avgift. Det finns också en reservgenerator i händelse av strömavbrott. Om du har några frågor om allmännyttiga tjänster eller användning av generatorn innan du bokar är du välkommen att ta kontakt.

Hoppas att det är till hjälp.

Lycka till och med vänliga hälsningar

Susan 🙂

1 svar4 okt
Välj en reaktion
Toby
@EdenStayz•Storbritannien

Tack, Susan. Jag lät min medvärd ta hand om annonsbeskrivningarna och lämnade det därhän. Jag hade inte sett alla dessa extra formuleringar och motsägelser. Ditt svar har varit till hjälp.

4 okt
Välj en reaktion
Luis Angel
@LuisAngel•Kanada

Hej! Kan du vara snäll och berätta hur jag kan begära en dedikerad Airbnb-kontohanterare som kan hjälpa till att hantera och ge support för mina boenden?

Mark
@Mark6458•Montclair, New Jersey

Hej community!

Det här är verkligen en utmaning. Jag fortsätter att kontakta Superhost-supporten gällande det här problemet.

När jag söker efter den stad där mitt boende ligger visas lägenheten under den, och grannstaden visas.

Grannstaden är inte en destination som folk vill åka till.

Hur kan jag få detta eskalerat och löst?

Tack!

Mark

Sebastian
@Sebastian1837•Alicante, Spanien

Min lägenhet har turismlicens fram till 2027, men webbplatsen låter mig inte boka lägenheten för mindre än 10 dagar. Vad ska jag göra?

Frankie
@Frankie144•Los Angeles, Kalifornien

Hej. Kan någon snälla hjälpa mig? En gäst gav mig ett 1-stjärnigt omdöme. (Första omdömet som inte var 5-stjärnigt av 45 omdömen) I princip en hämnd för ett skadeståndsanspråk. Airbnb tog inte bort det....de avvisade det bara utan att ange någon anledning. Kan någon vänligen meddela mig vad jag ska göra åt detta? Jag skulle vilja att detta första 1-stjärniga omdöme tas bort. Tack!

Daniëlle
@Danielle402•Nederländerna

God kväll,

Jag har precis fått en varning från Airbnb eftersom jag har fått ett 3-stjärnigt omdöme från en gäst. Och att jag kanske skulle ha angett osanningar i min annons.

Det vill jag genast reda ut.

Jag har tittat igenom min annons en gång till, men det som Wendeline skriver om att våningssängen är väldigt smal stämmer också, eftersom det är ett minihus och det står tydligt i beskrivningen att våningssängen är 70 cm x 200 cm. Så det borde hon ha vetat.

Hon anger att hon tyckte att det var för dyrt för vad hon fick. Det är hennes åsikt, men jag ligger i samma prisklass som andra minihus och erbjuder ett hus i perfekt skick som får beröm för sin ordning och reda och för att det är så rent.

Jag tror att damen är lite förnärmad eftersom hon inte kunde komma in i stugan tidigare än den tid som anges i min annons. Jag gav henne möjligheten, men hon ville inte betala extra för det. Hon tänkte bara inte på att jag var tvungen att få städaren att ändra sitt schema för att kunna tillmötesgå hennes önskemål.

Jag vill också nämna att den här gästen bokade boendet åt sina vuxna barn och att hon själv har en stuga tre platser längre bort på campingen. Vi är praktiskt taget grannar.

Därför beklagar jag verkligen att hon ger 3 stjärnor, men det är hennes åsikt.

Vad jag inte tycker är rättvist är att Airbnb tillrättavisar mig när det inte finns några osanningar i min annons. Allt som står där finns. Och stugan är i perfekt skick!

Därför vill jag gärna hänvisa dig till mina andra gäster som också har skrivit ett omdöme.

Jag skulle gärna vilja se ett svar från Airbnb på detta.

Jag hyr gärna ut via er och hoppas att det kommer att ske ofta.

Tack så mycket på förhand för din hjälp.

Med vänliga hälsningar

Daniëlle Sterke

Bosplekkie