Airbnb
Officiellt konto

Vi flyttar! Det helt nya Community Center kommer snart

Samhällscentret flyttar till ett nytt hem den 6 oktober. Vi samlar de globala forumen och de lokala värdklubbarna på ett ställe.

Det blir en större community, med en bättre onlineupplevelse. Du kommer att kunna få kontakt med ännu fler värdar, vilket gör det lättare att hitta det stöd du behöver för att utöka din verksamhet.

Vad du kan förvänta dig

• Du får en e-postinbjudan med en länk för att utforska det helt nya community-centret när flytten är klar.

• De globala forumen kommer att bli ett enda communityforum.

• Diskussionerna kommer att översättas till 64 språk så att alla kan delta.

Du har fortfarande tillgång till nyligen genomförda konversationer. Första gången du loggar in i det nya Community-centret kommer vi att be dig att läsa våra Community-riktlinjer och aktivera aviseringar. Har du några frågor kan du kontakta någon av våra community-chefer eller lämna en kommentar nedan.

Tack för att du är en del av vårt community. Vi längtar efter att du ska få se uppdateringarna.

127 svar2 sep
Välj en reaktion

Airbnbs officiella forum för värdar

Be om råd, dela tips och fira bedrifter på ett och samma ställe.

127 svar

Dilshan
@Dilshan5•Galle, Sri Lanka

En fantastisk sak!😊

2 svar28 sep
Välj en reaktion
Emilie
@Emilie01•London, Storbritannien

Älskar entusiasmen. Vi ses där nästa vecka!

1 svar29 sep
Välj en reaktion
Dilshan
@Dilshan5•Galle, Sri Lanka

Visst, . Tack så mycket!😊

29 sep
Välj en reaktion
Aim
@Aim2481•Worcester, Storbritannien

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med hur mitt boende ska vara synligt, tack.

1 svar28 sep
Välj en reaktion
Medlem

Det ska bli kul att se nästa nivå av AIRBNB:s senaste AI-plattform! Nu kör vi🚀

3 svar22 sep
Välj en reaktion
Diane
@Diane1861•USA

Jag behöver hjälp med att få betalt. Jag har inte fått betalt. Jag hade ett trevligt ungt par här i två nätter, välsigne er. Jag kan inte få

2 svar22 sep
Välj en reaktion
Steve
@Masontonio•USA

Jag hade samma problem och kan inte få Airbnb att ställa upp för mig. Mycket besviken. Ej betalt för 2 gäster 1 natt. Över 100 USD.

27 sep
Välj en reaktion
Laëtitia
@LétiziaS2025•Carcassonne, Frankrike

Toppen!!! Jag har haft förmånen att regelbundet delta i diskussionerna i Community Center, och det är med stor glädje jag välkomnar den här nyheten. Jag ser fram emot att träffa er igen! 😊

18 sep
Välj en reaktion

Mer från Airbnb Updates

Airbnb
Officiellt konto

Vår värd-community på nätet har precis blivit större. Från och med idag delar community-centret och värdklubbarna ett hem.* Nu kan du ställa frågor, få råd från andra värdar, få lokal insikt och hitta sätt att utöka din verksamhet på ett och samma ställe.

För en snabb genomgång av vad som är nytt kan du gå till menyn bredvid din profilbild och trycka på "Titta dig omkring". Sedan kan du utforska ett eller flera av dessa områden.

Community-forum: Detta offentliga forum är öppet för alla och leds av Airbnb. Privata forum: Dessa är grupper endast för medlemmar som är avsedda för specifika typer av värdar, ledda av Airbnb. Du kommer att läggas till i alla grupper som gäller för dig. Värdklubbar: Dessa är grupper endast för medlemmar som är värdar i samma stad eller region, ledda av frivilliga community-ledare. Du kommer att bli inbjuden att gå med i din lokala värdklubb där sådan finns. Airbnb-uppdateringar: De senaste Airbnb-nyheterna, produktuppdateringar och policyändringar.

När du har haft chansen att upptäcka vad som är nytt kan du berätta vad du tycker – eller ställa en fråga – i kommentarerna.

*Om du var aktiv i det gamla community-centret har du fortfarande tillgång till de senaste konversationerna.

Airbnb
Officiellt konto

Hej allihop!

Som ni vet flyttar vi till ett helt nytt community-center, som lanseras den 6 oktober.

Från och med nästa vecka kan du märka av vissa tekniska problem när vi förbereder oss för övergången – till exempel längre laddningstider eller funktioner som beter sig oförutsägbart. Detta är att vänta medan vi förbereder allt bakom kulisserna.

Vi gör allt vi kan för att göra denna övergång så smidig som möjligt, och vi är förväntansfulla på att få välkomna dig till det nya Community-centret.

Tack för ditt tålamod och för att du är en del av den här communityn.

Mvh Community-teamet

Airbnb
Officiellt konto

Airbnb har presenterat nya verktyg som hjälper dig att prissätta dynamiskt, öka dina intäkter och hantera flera boenden. Dessutom kan du nu enkelt skapa interaktiva 3D-planlösningar för att låta gäster utforska ditt boende innan de bokar.

Dynamisk prissättning: Vi rekommenderar ett prisintervall som hjälper dig att tjäna mer när efterfrågan är hög och att hålla dig bokad när den inte är det. Dina priser justeras automatiskt varje dag, och du kan kolla hur konkurrenskraftiga de är jämfört med liknande boenden och göra ändringar när som helst. Insikter om intäkter: Din intäktskontrollpanel använder nu AI för att sammanfatta dina resultat och visa om du är på rätt väg. Den jämför till exempel dina förväntade intäkter med liknande boenden i närheten. Vi analyserar lokala data för att lyfta fram vad som påverkar dina intäkter och föreslå åtgärder som du kan vidta direkt i kontrollpanelen, till exempel att aktivera Boka direkt eller lägga till bekvämligheter som saknas. 3D-planlösningar: Skanna ditt boende med en kompatibel Apple iPhone Pro eller iPad för att lägga till en interaktiv 3D-planlösning som ger gästerna en bättre känsla för boendet.* Verktyget innehåller tips för att göra en skanning och skapar planlösningen åt dig, med grundläggande bekvämligheter som upptäcks automatiskt.

Få information om alla nya verktyg och titta på ett videoklipp här: Nya uppdateringar för värdar | Airbnb

*Detta är kompatibelt med Apple iPhone 12 Pro eller senare och iPads med en LiDAR-kamera. Du måste tillåta Airbnb-appen att komma åt din kamera.

Tillgången till erbjudanden och användarupplevelsen kan variera beroende på plats, tidpunkt och behörighet.

Airbnb
Officiellt konto

Airbnb började med två värdar som behövde hjälp med att betala hyran för sin lägenhet. Nästan 20 år senare förlitar sig miljontals värdar på Airbnb för att hjälpa till att täcka deras hyra eller bostadslån.

Idag är vi glada att kunna presentera Airbnb Housing Accelerator, vårt hittills mest betydande åtagande för att bidra till att lösa bostadsbristen.

Genom Airbnb Housing Accelerator kommer vi att investera 250 miljoner USD inledningsvis för att hjälpa till att frigöra mer än 5 miljarder USD för prisvärda bostäder och bostäder för personer med olika inkomster. Airbnb kommer också att stödja reformer av bostadspolitiken och ge 5 miljoner USD till innovatörer som gör det enklare, snabbare och billigare att bygga bostäder.

"Austin är mitt hem. Jag har bott här i 13 år", säger Ivan Woodson, en Airbnb-community-ledare. "Jag har alltid älskat att vara värd, men att vara med på dagens evenemang gjorde mig ännu stoltare över att vara Airbnb-värd, eftersom det här är ett företag som investerar i att göra mitt lokalsamhälle till en ännu bättre plats att bo på."

Airbnb Housing Accelerator lanseras i USA med ambitionen att expandera runt om i världen. Besök
airbnb.com/housingaccelerator för att läsa mer och dela med dig av dina tankar om boende i ditt lokalsamhälle i kommentarerna nedan.

Airbnb
Officiellt konto

Samhällscentret flyttar till ett nytt hem den 6 oktober. Vi samlar de globala forumen och de lokala värdklubbarna på ett ställe.

Det blir en större community, med en bättre onlineupplevelse. Du kommer att kunna få kontakt med ännu fler värdar, vilket gör det lättare att hitta det stöd du behöver för att utöka din verksamhet.

Vad du kan förvänta dig

Du får en e-postinbjudan med en länk för att utforska det helt nya community-centret när flytten är klar.
De globala forumen kommer att bli ett enda communityforum.
Diskussionerna kommer att översättas till 64 språk så att alla kan delta.

Du har fortfarande tillgång till nyligen genomförda konversationer. Första gången du loggar in i det nya Community-centret kommer vi att be dig att läsa våra Community-riktlinjer och aktivera aviseringar. Har du några frågor kan du kontakta någon av våra community-chefer eller lämna en kommentar nedan.

Tack för att du är en del av vårt community. Vi längtar efter att du ska få se uppdateringarna.